Eerste reisverslag vanuit warm indonesie - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nienke Kloppenburg - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag vanuit warm indonesie - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nienke Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag vanuit warm indonesie

Door: Nino

Blijf op de hoogte en volg Nienke

11 Januari 2015 | Indonesië, Jogjakarta

In the night time, when the world is at it’s rest
You wil find me in the place I know the best
Dancin’, shoutin’
Flying to the moon
You don’t have to worry, I will come back soon

And we build our castles in the sky and in the sand
Design our own world, ain’t know body understand
Found my self a live in the palm of your hand
As long as we are flyin’, all this world ain’t got no end

Op dit moment zit ik op het balkon in de schaduw om te ontkomen aan de hitte midden op de dag. Gelukkig waait er een fijne wind :). Ondertussen ben ik aan het genieten van mijn fruitmandje en thee die ik heb gekregen omdat iedereen hier super lief voor me is nu ik een goede griep heb. Jaja nog geen week hier en dan al ziek, geeft me tijd om lekker bij te slapen en een verhaal voor jullie te tikken.

Op maandag avond laat kwam ik op Jakarta aan samen met vier van mijn studie genoten, na een korte nacht in een hotel hebben we de trein gepakt naar Yogyakarta waar ik de komende maanden aan Universitas Gadjah Mada studeer. Ofwel mijn eigen onderzoek doe met hulp van de universiteit en master studenten hier. De treinreis is overigens echt een aanrader. Ontzettend mooi en relaxt, als je tenminste voor exclusive class gaat. En je ziet gelijk het land waar je met het vliegtuig zo pardoes in terecht bent gekomen ;). Mijn kamer hier die is geregeld is erg simpel. In een meisjes huis, waar mannen verboden zijn, geen raam, geen warm water (tenminste in mijn kamer niet) en een kakkerlak. Top. Nadat de kakkerlak was weggewerkt, ik bij een ander studiegenoot (Claire die boven mij woont) kon douchen en een gezellig kleedje heb neer gelegd, was de kamer best prima. Maar toch maar gelijk opzoek naar een ander kamer en het ziet er naar uit dat Claire een bijzonder leuk iets op de kop heeft weten te tikken. Begin Februari woon ik in Villa Sambal. Een gezellig uitziende guesthouse met een zwembad van een hotel om de hoek, ik kan niet wachten. Toch is het fijn, mijn kamer nu zit dicht bij de universiteit. Daar volg ik de komende twee weken in ieder geval een intensieve taal cursus en ik wordt daarna nog verwacht voor onderzoeks gerelateerde lessen.

De eerste dagen hebben mijn docenten van de fieldschool ons op sleeptouw genomen. Met een heel chill busje van de uni namen ons mee naar een museum, een markt en het strand om de zonsondergang te bekijken. De volgende dag reden we naar de vulkaan en ontzettend mooie berg de Merapi. Niet om er op te klimmen, nee we werden met open jeeps naar boven gereden. Erg leuk allemaal op kosten van de uni Leiden, ja ook de lunches en avond eten. Kijk dan krijg je toch eens waar voor je college geld! Hoewel ik betwijfel of ze het merken, het eten kost hier namelijk erg weinig, en dat is nog een understatement. Ontbijten doe je voor 50 cent en avond eten kan gewoon voor een euro. Ik heb dan ook nog niet geprobeerd zelf te koken, dat leek me te veel moeite in deze hitte en het kan onmogelijk goedkoper zijn haha.

Nou ik ga even woordjes Indonesisch leren! Geniet van de regen in NL ;). doeii

  • 11 Januari 2015 - 09:04

    Tini:

    Nino! Yes, top dat je al wat online zet.. hihi inderdaad voordeel van ziek zijn;) snel beter worden. Heb een mooie week en succes met je woordejes leren he. Ik ga je hier missen, zet em op daar! Xx

  • 11 Januari 2015 - 12:34

    Jolanda:

    hoi nienke leuk om te lezen dat je avontuur nu begonnen is succes daar ga je zeker volgen dikke knuffel van hier uit het koude Nederland xxx

  • 11 Januari 2015 - 13:06

    Tips:

    He Nienk,

    Super leuk om te lezen. Wel echt naar dat je ziek bent. Wordt maar snel weer beter. Ben benieuwd naar de foto's van je potentiële nieuwe paradijsje =D En jij kan straks een filmpje van mij bekijken want ik ben op facebook een wintersportfilmpje aan het uploaden. Ben benieuwd naar hoe het onderzoek uitvoeren zal gaan.

    Veel liefs en veel plezier daar!

  • 11 Januari 2015 - 13:18

    Lisanne:

    Hoi Nienke,
    Super leuk om te lezen. Ik hield tijdens mijn tijd in Ghana ook ook weblog bij. Leuk voor de mensen die achterblijven, in het koude kikkerlandje :(
    Heel veel plezier nog en succes met je woordjes leren! Ik kijk uit naar het volgende bericht :)
    Liefs

  • 11 Januari 2015 - 14:50

    Jacqueline:

    Leuk verhaal Nienk, klinkt als een goede investering van de UL! ;-) Hopelijk ben je snel weer helemaal de oude zonder griep. Je moet ons binnenkort maar een keer verblijden met wat zonnige foto's, want hier is het maar koud en waaierig! liefs! xx

  • 12 Januari 2015 - 21:48

    Milou:

    Tof Nienke!! Geniet ervan :)

  • 23 Januari 2015 - 17:16

    Oma En Opa Hobbelink:

    Hallo Nienke.
    Hier een reactie van oma en opa. Weghebben je reisverslag gelezen en we hebben de foto's gezien die je naar huis stuurde. Jr krijgt dus een mooie kamer. We wensen je daar een goede tijd toe. Verder het allerbeste en de hartelijke groeten van je grootouders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 3371

Voorgaande reizen:

04 Januari 2015 - 07 April 2015

Master onderzoek in Yogyakarta Indonesië

27 Januari 2013 - 16 April 2013

Bachelor onderzoek in San Francisco

Landen bezocht: